چاپگر سه بعدی بافتنی

پرینت سه بعدی لباس

چاپگر سه بعدی بافتنی | Kniterate چاپگر سه بعدی برای لباس بافتن است. این محصول توسط  در کیک استارتر ارائه شد و حمایت مالی مد نظر خود را جمع کرد. دستگاه بافندگی دیجیتال که در ژوئن ۲۰۱۶ عرضه شد . طراحان وبلاگ نویس کمی پس از عرضه این محصول طراحان وبلاگ نویس ؛ طراحان مد ؛ خیاطان و جامعه بسیار زیادی به این محصول عالقه نشان دادند و رویای $۱۰۰,۰۰۰ این تیم تا کنون به تقاضایی نزدیک به ۲۵۰۰۰۰$ رسیده است!

چاپگر سه بعدی بافتنی

چاپگر سه بعدی بافتنی

Kniterate دقیقا چیست؟

این دستگاه یک دستگاه بافندگی کاملا خانگی است که دستگاه های بزرگ خیاطی را به خانه شما می آورد. فرض کنید خودتان می توانید لباس های پرینت سه بعدی شده خود را طراحی می کنید یا از اینترنت می بابید و در خانه در مقابل چشم شما لباس بافته می شود. ایده تبدیل طرح های راینه ای به لباس های کشباف با ارزش خانگی و در دسترس بودن آن  باعث تلفیق هنر و صنعت پرینت سه بعدی و صنعت بافندگی می شود و این توسعه در هر سه بخش این ایده ادامه دارد.

جرارد روبیو مدیرعامل و موسس Kniterate در این باره می گوید :

ما در نهایت آمده ام با یک ادغام بی عیب و نقص بین یک کامپیوتر و یک ماشین بافندگی رومیزی”   او اضافه می کند : ” یک دسته از مکانیسم های اضافه شده خودکار  بودن تمام مراحل، است  از ریخته گری و خاموش وروشن کردن گرفته تا شکل دادن و دوخت های متنوع پارچه !!!! ”

چاپگر سه بعدی بافتنی

چاپگر سه بعدی بافتنی

نیمی از اعضای این تیم پیش زمینه موفقی در باب تکنولوژی های پرینت سه بعدی در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری دارند به طوریکه این دستگاه و ایده های الهام گرفته آن از دستگاه های چاپگر سه بعدی رومیزی را نمی توان  مخفی ساخت که البته به جای فیلامنت های پلاستیکی و مواد رزینی و پرینت سه بعدی فلزی استفاده شده در پرینتر ها از پشم و نخ استفاده می کند. امروزه توسعه های بسیاری درباره متریال های پرینتر های سه بعدی مشاهده می کنیم اما جالب است بدانیم که نخ و پشم یعنی مواد اولیه این دستگاه در صنعت بسیار بالغ تر از مواد اولیه پرینتر های سه بعدی هستند که این یعنی توسعه های و آزمایش های بسیاری از قبل در این عرصه به امجام رسیده است و به نظر می رسد به زودی استفاده های بسیاری از آن ها را در این دستگاه شاهد باشیم.

مزایای مشتری:

از طرفی مشتریان قادر خواهند بود که طرح های بسیار زیادی را به واقعیت بافتنی(!) تبدیل کنند. می توانند دانلود کنند . میتوانند طراحی سه بعدی کنند یا حتی طرح ها را از جهت سایز و جزییات و رنگ تغییر دهند. این دستگاه آنقدری کار را راحت کرده است که محدود به افراد دارای پیش زمینه در صنعت بافندگی نمی شود و پس از چند بار آزمون و خطا  به راحتی می تواند هر چیزی را ببافد!

با توجه به جامعه مجازی گسترده کاربران این دستگاه و تکنولوژی در آینده شاهد جامعه طراحان و تعداد زیادی تبادل طرح و مارکت های طراحی بافتنی نیز خواهیم بود. اگرچه رشد این تکنولوژی در پارچه بافی جای کار دارد اما در حد بافتنی هایی که مکمل های پوشیدنی های روزمره هستند می توان از این دستگاه استفاده کرد.

چاپگر سه بعدی بافتنی

چاپگر سه بعدی بافتنی

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران