پرینت سه بعدی پلی جت POLYJET

تکنولوژی پرینت سه بعدی پلی جت از دقیق ترین تکنولوژی های ساخت روز دنیا است. با این تکنولوژی قطعاتی با دقت ۱۶ میکرون یعنی نازک تر از موی انسان می تواند بسازد.

دقت بالا و تنوع بالای مواد اولیه پرینت سه بعدی پالیجت باعث می شود که “پلی جت” برای ساخت قطعات و نمونه های دقیق بسیار مناسب باشد.

پرینتر های سه بعدی پلی جت شباهت زیادی به پرینترهای جوهرافشان معمول دارند با این تفاوت که به جای جوهر با قطرات پلیمر کار می کنند، نور UV به صورت لایه به لایه به پلیمر حساس به نور تابیده شده و باعث جامد شدن آن می شود. با تکرار این روند حجم شکل می گیرد.

با پلی جت می توان قطعاتی دقیق با سطح صاف و جزئیات بالا ساخت.


مواد اولیه پرینت سه بعدی پلی جت

یکی از ویژگی های مثبت پرینت سه بعدی پلی جت تنوع مواد اولیه است. تعداد زیادی پلیمر با ترکیبات مختلف قابل استفاده در این تکنولوژی هستند. هرکدام از این مواد اولیه ویژگی های فیزیکی و ظاهری خاصی دارند و برای کاربردهای مختلفی می توانند مناسب باشند.

پلاستیک کدر با مقاومت بالا(Vero)

این ماده اولیه یک گزینه خوب برای نمونه های نزدیک به محصول نهایی است. این نمونه ها از نظر اندازه، کاربری و ظاهر درست مانند محصول نهایی عمل می کنند.

مناسب برای:

+تست فرم و فیت بودن
+قطعات متحرک و اسمبل شده
+مدل های دقیق با سطح صاف و جزئیات بالا
+مدل های فروشگاهی، تبلیغاتی و نمایشگاهی

نامناسب برای:

-محصول نهایی (حساس به نور UV)

پلاستیک شفاف

پلاستیک شفاف یک ماده مناسب برای قسمت هایی از محصولات است که نیاز به عبور نور دارند، برای عینک ها ، مدل های دقیق معماری و نمونه سازی اجسام شیشه ای مناسب می باشد.

مناسب برای:

+تست فرم و فیت بودن محصولات شفاف مثل عینک، مدل های معماری و پوشش های نور
+قطعات متحرک و اسمبل شده
+مدل های دقیق با سطح صاف و جزئیات بالا
+مدل های فروشگاهی، تبلیغاتی و نمایشگاهی
+قطعات ابزارهای پزشکی

نامناسب برای:

-محصول نهایی (حساس به نور UV)

پلاستیک انعطاف پذیر

این ماده می تواند میزان مختلفی از انعطاف را ارایه کند. پلاستیک انعطاف پذیر یک ماده با مقاومت کششی بالا است که برای ایجاد سطوح نرم قطعات مانند جای دستگیره و… بسیار مناسب است.

مناسب برای:

+مدل های دقیق با میزان انعطاف قابل تنظیم.
+پوشش های نرم
+مدل های دقیق با سطح صاف و جزئیات بالا
+ریخته گری ترکیبی قطعاتی با مرکز صلب و لایه های بیرونی نرم

نامناسب برای:

-محصول نهایی (حساس به نور UV)

پلاستیک شبه ABS

پلاستیک شبه ABS برای مدل هایی مناسب است که نیاز به مقاومت حرارتی بالای ABS را دارند اما جزئیات و دقتی دارند که با پرینتر های سه بعدی معمول FDM قابل دستیابی نیست.

با پلاستیک شبه ABS می توان مدل های بادوام ابزارهای مهندسی را ساخت. همچنین این ماده برای قالب گیری قطعات ۱۰ تا ۱۰۰ تایی به روش تزریق پلاستیک روش بسیار سریع و به صرفه ای است.

مناسب برای:

+قالب گیری
+نمونه های محکم و مقاوم در برابر حرارت
+تست فرم و کاربرد
+مدل های دقیق با سطح صاف و جزئیات بالا

نامناسب برای:

-محصول نهایی (حساس به نور UV)

کمینه ضخامت دیواره ساپورت دار: ۱٫۰ میلیمتر


دیواره ساپورت دار دیواره ای است که در دو یا چند لبه به دیواره های دیگر متصل باشد.این میزان وابسته به توانایی پرینتر سه بعدی در ساخت چزئیات و امکان تمیز کردن مدل بدون مشکل است. دیواره هایی که ضخامت پایین داشته باشند ممکن است هنگام برداشتن مدل از سینی پرینتر و یا هنگام پودرزدایی شکسته شوند.برای اطمینان از اینکه محصول شما به خوبی ساخته  می شود، از تناسب ضخامت دیواره های خود با این ابعاد اطمینان حاصل نمایید.

اگر این ضخامت کمتر از کمینه ضخامت می باشد دیواره هایتان را ضخیم تر کنید و یا از یک تکنولوژی دیگر برای پرینت مدلتان استفاده کنید.


کمینه ضخامت دیواره بدون ساپورت: ۱٫۰ میلیمت

دیواره بدون ساپورت، دیواره ای است که اتصال آن به دیواره های دیگر با یک لبه یا کمتر می باشد.

برای پرینت سه بعدی رنگی این میزان وابسته به توانایی پرینتر سه بعدی در ساخت چزئیات و امکان تمیز کردن مدل بدون مشکل است. دیواره هایی که ضخامت پایین داشته باشند ممکن است هنگام برداشتن مدل از سینی پرینتر و یا هنگام پودرزدایی شکسته شوند.

برای اطمینان از اینکه محصول شما به خوبی ساخته  می شود، از تناسب ضخامت دیواره های خود با این ابعاد اطمینان حاصل کنید.

اگر این ضخامت کمتر از کمینه ضخامت می باشد دیواره هایتان را ضخیم تر کنید و یا از یک تکنولوژی دیگر برای پرینت مدلتان استفاده کنید.


کمینه وایرهای ساپورت دار: ۱٫۰ میلیمتر

یک وایر، قطعه ای است که طول آن بیش از دو برابر ضخامت آن می باشد. یک وایر ساپورت دار از دو طرف به دیواره ها متصل است.

برای پرینت سه بعدی رنگی این میزان وابسته به توانایی پرینتر سه بعدی در ساخت چزئیات و امکان تمیز کردن مدل بدون مشکل است. وایرهایی که ضخامت پایین داشته باشند ممکن است هنگام برداشتن مدل از سینی پرینتر و یا هنگام پودرزدایی شکسته شوند.

برای اطمینان از اینکه محصول شما به خوبی ساخته  می شود، از تناسب ضخامت وایرهای خود با این ابعاد اطمینان حاصل کنید.

اگر این ضخامت کمتر از کمینه ضخامت می باشد وایرهایتان را ضخیم تر کنید و یا از یک تکنولوژی دیگر برای پرینت مدلتان استفاده کنید.


کمینه وایرهای بدون ساپورت: ۱٫۰ میلیمتر

یک وایر، قطعه ای است که طول آن بیش از دو برابر ضخامت آن می باشد. یک وایر بدون ساپورت از یک طرف به دیواره متصل است.

این میزان وابسته به توانایی پرینتر سه بعدی تمام رنگی در ساخت چزئیات و امکان تمیز کردن مدل بدون مشکل است. وایرهایی که ضخامت پایین داشته باشند ممکن است هنگام برداشتن مدل از سینی پرینتر و یا هنگام پودرزدایی شکسته شوند.

اگر این ضخامت کمتر از کمینه ضخامت می باشد وایرهایتان را ضخیم تر کنید و یا از یک تکنولوژی دیگر برای پرینت مدلتان استفاده کنید.


کمینه جزئیات بیرون آمده و فرورفته: ۰٫۲ میلیمتر

یک دیتیل، فیچری است که طول آن کمتر از دو برابر عرض آن باشد.

کمینه ابعاد جزئیات به کیفیت پرینتر سه بعدی رنگی بستگی دارد. اگر ابعاد جزئیات پایین تر از کیفیت پرینتر باشند ممکن است پرینتر نتواند آنها را به خوبی دربیاورد.

برای اینکه جزئیاتتان به خوبی دربیایند ابعاد آنها را بالاتر از این ابعاد درنظر بگیرید. ما ممکن است مدل هایی که جزئیاتی با ابعاد کوچکتر دارند را قبول نکنیم چرا که ممکن است محصول ساخته شده در اینگونه مدل ها با ایده شما بسیار فاصله داشته باشد.

اگر مدل شما جزئیاتی کوچکتر از این ابعاد دارد سعی کنید آنها را بزرگتر کرده یا از طرحتان حذف کنید.


فضاهای خالی: ۰٫۴ میلیمتر

فضای خالی میان دو دیواره، وایر و یا قطعات جدا از هم.

برای اطمینان از ساخت موفق محصولتان از اینکه فواصل خالی بین دیواره ها ، وایرها و قطعات بیش از میزان حداقلی می باشد اطمینان حاصل کنید. اگر فضای خالی شما کوچکتر از این مقدار است، سعی کنید فاصله را بیشتر کرده و یا اگر جدا بودن فیچرها ضروری نیست ، آنها را با هم ترکیب کنید.

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران