پرینت سه بعدی و خطرات احتمالی آن!!

پرینت سه بعدی، یک تکنولوژی جدید است. مسلما تکنولوژی‌های جدید، مزایای بسیاری دارند و باعث ایجاد راحتی، سرعت و بهبود زندگی افراد می‌شود. اما از طرفی صرف نظر از مزایا و حسن‌هایش پرینت سه بعدی و خطرات احتمالی آن نیز قابل چشم پوشی نیست. که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

اسلحه‌های چاپ سه بعدی شده

پرینت سه بعدی اسلحه‌، باعث خواهد شد تا درگیری‌های آینده حتی مرگبار باشند. در حال حاضر تقریبا یک تفنگ برای هر هفت نفر در جهان وجود دارد. با استفاده از چاپگرهای سه بعدی همه می‌توانند اسلحه را در همه جا بطور همزمان بسازند. مردم به سرعت در حالی که به صورت خطی در بانک صبر می‌کنند، به سرعت سلاح‌های قابل کشف را برای سرقت بانک‌ها چاپ می‌کنند. شما فکر می‌کنید جهان در حال حاضر محل ترسناکی است؟ صبر کنید تا اسلحه های حاصل از چاپگر سه بعدی در محوطه دانشگاه به جای Spinnerها نادیده گرفته شوند.

پرینت سه بعدی سلاح

پرینت سه بعدی اسلحه

پرینت سه بعدی قطعات تقلبی

پرینتر سه بعدی برای ساخت قطعات تقلبی استفاده می‌شود. اگر مثلا آسانسور شما کار می‌کند زیرا تمام اجزای اصلی آن واقعی هستند. اما اگر قطعه‌ای از یک دستگاه یا مورد خاصی تقلبی باشد، ممکن است چه اتفاقی بیفتد؟

هر چند با ترفندهایی از طریق ویژگی‌های امنیتی خدمات پرینتر سه بعدی، تقلب‌ها را نیز آشکار می‌کند.

آشکارسازی تقلب‌ها از طریق خدمات پرینتر سه بعدی

آشکارسازی تقلب‌ها از طریق خدمات پرینتر سه بعدی

پول جعلی مصادره شده با اجرای قانون

پول جعلی مصادره شده با اجرای قانون

کاهش و از بی رفتن درآمد شرکت‌ها

در نهایت هیچ کس نخواهد توانست از هر چیزی پول بدست آورد. اگر واقعا یک پرینتر سه بعدی وجود داشته باشد که بتواند هر چیزی را تولید کند، می‌توان آن مبلغ پول را برای ساخت تعداد نامحدودی پرینتر سه بعدی استفاده کرد و از این طریق بتوان هر چیزی را تولید کرد. هر یک از این پرینترهای سه بعدی می‌توانند هر چیزی را تولید کنند. این چاپگرهای سه بعدی می‌توانند شیر، پنیر، ساختمان‌ها و حتی مردم را پرینت کنند و در نتیجه، هیچ شرکتی نمی‌تواند پول به دست آورد زیرا تعداد چاپگرهای سه بعدی همیشه ارزان‌تر خواهد بود.

در فیلم زیر، گوشه‌ای از این کاربردها قابل مشاهده است:

از دست رفتن مشاغل کارگرها و کارمندان

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشاغل خود را از دست خواهند داد. میلیون‌ها کارگر ساختمانی، نساجی و کارخانه در سراسر جهان وجود دارد. چرا که همه کارهای خود را می‌توانند با چاپ سه بعدی انجام دهند و عملیات به صورت خودکار انجام می‌شوند. در حال حاضر، می‌توان دفاتر، ساختمان‌ها و خانه‌ها را چاپ سه بعدی کنید. مردم میتوانند چنگال، قاشق، ماشین را چاپ کنند. هر چیزی که قابل تصور است را می‌توان چاپ سه بعدی کرد؛ کار شما نیز ممکن است در معرض خطر باشد. حتی جیمی الیور نیز شغلی نخواهد داشت، زیرا هر کسی قادر به پرینت سه بعدی غذای خود خواهد بود. مانند غذای زیر که از طریق پرینتر سه بعدی تولید شده است:

یکی از موارد دیگر، پرینت سه بعدی اولین ساختمان اداری است که به حداقل نیروی انسانی نیاز دارد و در فیلم زیر، این فرآیند قابل مشاهده است:

سرقت مالکیت معنوی از طریق مهندسی معکوس

چاپ سه بعدی برای سرقت تمام مالکیت معنوی در جهان استفاده می شود. با چاپ سه بعدی، چیزهای مهندسی معکوس ساده می شوند. نوآوری ها، اختراعات و قطعات ثبت شده به راحتی می تواند تکرار شود. مثلا شرکت‌ها دیگر قادر به ایجاد حاشیه سود ۳۰۰۰٪ در عروسک‌های مبتنی بر کارتون نخواهند بود و در عوض مردم اسباب‌بازی‌هایشان را خودشان خواهند ساخت.

زنده ماندن افراد ثروتمند برای مدت طولانی!

افراد ثروتمند برای همیشه زندگی خواهند کرد. شما ممکن است مارک زوکربرگ را دوست داشته باشید و اعتماد داشته باشید، اما اگر او برای همیشه زندگی می کرد، آیا هنوز دوست دارید و به او اعتماد دارید؟ با چاپ سه بعدی می‌توانست قطعات بدنش را چاپ سه بعدی کند. اگر قلب او ناتوان بود او به سادگی با پرینت سه بعدی قلب، یک قلب جدید خواهد داشت. اگر ریه‌های او مشکل داشته باشد، می‌تواند به طور بالقوه برای همیشه یا تا زمانی‌که می‌خواهد زندگی کند. او اکنون در حال حاضر ثروتمند است.

در فیلم زیر، تولید اندام از طریق پرینت سه بعدی دیده می‌شود:

مارک زوکربرگ

مارک زوکربرگ

تغییر چهره مجرمان از طریق پرینت سه بعدی

یکی از ترفندهای جنایتکاران برای جلوگیری از تشخیص‌شان در حال حاضر، استفاده از ماسک‌های پیچیده است. که با چاپ سه بعدی مردم می‌توانند چهره‌های خود را پرینت سه بعدی کنند و خودشان را به هر شکلی که می‌خواهند تبدیل کنند. مجرمان غیرقابل انعطاف هستند زیرا ممکن است ظرف چند ثانیه ظاهر خود را تغییر دهند.

تغییر چهره مجرمان برای جلوگیری از تشخیص‌شان

تغییر چهره مجرمان برای جلوگیری از تشخیص‌شان

لطفا نگران نشید، این متن جدی پر از شوخی بود.

فقط خواستیم با پرینت سه بعدی کمی شما را هیجان زده کنیم!

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران