پرینت سه بعدی هدفون های DIY و الکترونیکی

اغلب افراد می‌توانند در مورد موسیقی مورد علاقه‌شان صحبت کنند اما چگونه این امکان فراهم می‌شود که از طریق هدفون خصوصیات شخصیتی فرد، نیز منعکس شود؟

برخی افراد ترجیح می‌دهند به صورت سفارشی هدفون خود را تهیه کنند، شاید برخی مایل باشند هدفونی بسیار ظریف داشته باشند، یا با استفاده از مواد قیمتی هدفون خود را پرینت کنند و یا برای انتشار بهتر صدا به یک صفحه نمایش سه بعدی پرینت شده وصل شوند و مواردی دیگر. با استفاده از طراحی سه بعدی و تکنولوژی پرینتر سه بعدی، می‌توان برای مطابقت با سلیقه شخصی، هدفون‌ها را سفارشی کرد، به همین دلیل شرکت‌هایی به تولید پرینت سه بعدی هدفون‌های DIY و هدفون‌های الکترونیکی پرداخته‌اند، که به گزارشی از فعالیت آن‌ها پرداخته می‌شود.

هدفون DIY

هدفون DIY

هدفون الکترونیکی

هدفون الکترونیکی

فرآیند پرینت سه بعدی هدفون های DIY

هر کیت هدفون DIY شامل؛ مجموعه‌ای از بلندگوها و بالشتک‌ها (بخش نرم هدست)، هدبند، یک دکمه کنترل از راه دور با میکروفن و کابل‌های صوتی است. به جز قطعات الکترونیکی و بالشتک، سایر قطعات کاملا پرینت شده‌اند و از مواد سخت، سبک و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند. این اجزا، به صورت دستی سرهم شده‌اند به همین دلیل به آن‌ها DIY گفته می‌شود.

یکی اجزای پرینت شده هدفون DIY

یکی اجزای هدفون DIY

سرهم کردن این مجموعه ساده است و بدون پیچ، چسب یا لحیم کاری امکان‌پذیر است. خدمات پرینتر سه بعدی بسیار متنوع و متفاوت است که خدمت ارائه شده در این حوزه، قطعات حاصل از چاپگر سه بعدی است و شامل؛ پوشش‌های اسپیکر، قاب، بلندگوهای راست و چپ و بخش‌های کنترل از راه دور می‌باشند.

بلندگوهای راست و چپ هدفون DIY

بلندگوهای راست و چپ هدفون DIY

طراحی کاملا سفارشی شده است، به این صورت که، برای تهیه یک هدفون DIY یکی از طرح‌‌های متنوع و یکی از رنگ‌های مورد نظر را انتخاب کرده و سپس با قطعات الکترونیکی و بالشتک ترکیب می‌شوند. که نهایتا، پس از فرآیند انتخاب مواد و رنگ، هدست کاملا متفاوتی ایجاد خواهد شد. هدفونDIY، با استفاده از یکی از تکنولوژی‌ های پرینت سه بعدی، به نام تکنولوژی SLA ساخته می‌شود و به دلیل وجود آزادی در انتخاب مواد، سرویس یا فناوری برای مشتریان؛ سفارشی‌سازی محصول بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اجزای تشکیل دهنده هدفون DIY

اجزای تشکیل دهنده هدفون DIY

اجزای کامل تشکیل دهنده هدفون DIY

اجزای کامل تشکیل دهنده هدفون DIY

هدست بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که چاپ سه بعدی شود.

اجزای کامل تشکیل دهنده هدفون DIY

دستگاه پرینتر سه بعدی در تولید هدفون

هنگامی‌که مولفه‌های پرینت سه بعدی شده به ترکیب اضافه می شود، نتیجه نهایی محصولی ویژه است. چرا که هم کیفیت صدا و هم ساخت آن بسیار عالی است. کیت هدفون DIY در یک جعبه سیاه کوچک به خوبی طراحی و بسته بندی شده است.

کیت هدفون DIY در یک جعبه سیاه کوچک

کیت هدفون DIY در یک جعبه سیاه کوچک

در ویدئوی زیر، نحوه سرهم شدن اجزای هدفون DIY نشان داده شده است:

مزایای پرینت سه بعدی هدفون

محصول نهایی به طور کامل مدولار است، بدین معنی که در صورت خراب شدن یا شکستگی محصول یا قطعه‌ای از آن؛ به جای دور انداختن محصول می‌توان به راحتی قطعه مورد نظر را جایگزین کرد یا پرینت گرفت، که این کار در بلندمدت باعث صرفه‌جویی می‌شود. و به این ترتیب؛ باعث توسعه محصول نیز می‌شود.

با وجود ویژگی‌های خاص تولید با استفاده از پرینت سه بعدی؛ در سرعت، هزینه و کیفیت، انقلاب عظیمی به وجود خواهد آمد.

به علاوه؛ با توجه به سفارشی بودن این محصول، قطعات بر اساس تقاضا ایجاد می‌شود، و در نتیجه از مواد کافی استفاده می‌شود، به این معنا که اقلام کمتری به حمل نیاز دارند. و به طور شگفت‌انگیزی، در هنگام مقایسه با هدفون‌های پرینت سه بعدی شده، حجم حمل و نقل مورد نیاز برای هدفون جدید ۵۰۰٪ کاهش می‌یابد. و از طرفی هم، زباله‌ بیش از حد تولید نمی‌شود و کاهش اثرات منفی زیست محیطی را نیز در پی خواهد داشت.

اجزای هدفون DIY در رنگی متفاوت

اجزای هدفون DIY در رنگی متفاوت

در فیلم زیر توضیحات و تصاویری از پرینت سه بعدی هدفون، ارائه شده است:

پرینت سه بعدی هدفون الکترونیکی

این هدفون‌ها توسط Maxime Loiseau طراحی شده است و بسیار نازک هستند. به جز جنبه زیبایی‌شناسی، مزایای دیگری نیز دارد و با تکنولوژی تولید الکترونیکی پرینت شده است و نیازی به سیم‌کشی و فرآیند قالب‌گیری تزریقی ندارد.

هدفون الکترونیکی

هدفون الکترونیکی

استفاده از الکترونیک پرینت شده، به این معنی است که سیم تک اتصال، به‌عنوان سخت‌افزار مورد نیاز در خود مواد چاپ می‌شود.

تصویری از سرهم شدن هدفون الکترونیکی

تصویری از سرهم شدن هدفون الکترونیکی

نحوه قرارگیری باتری در هدفون الکترونیکی

نحوه قرارگیری باتری در هدفون الکترونیکی

این فرآیند همچنین این امکان را فراهم می‌کند تا هدفون‌ها فقط ۱ میلی‌متر ضخامت داشته باشند و خود بلندگو مجموعه‌ای از سلول‌های پیزوالکتریک است که قادر به پخش صوتی برابر با کیفیت هدفون‌های معمولی هستند. در فیلم زیر، نحوه سرهم شدن بخشی از اجزای هدفون الکترونیکی نشان داده شده است:

 

در تولید آن از بلوتوث و یک باتری لیتیوم-یون، استفاده شده است. این وسیله، رابطه بین تکنولوژی و زیبایی‌شناسی و پیچیدگی، را نشان می دهد.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران