پرینت سه بعدی نیمکت بتنی در کمتر از ۱ ساعت

خدمات پرینتر سه بعدی، با استفاده از مواد مختلف در حال گسترش است. یکی از مواد قابل استفاده در تکنولوژی پرینت سه بعدی، بتن است که به دو کاربرد پرینت سه بعدی بتن: خانه‌ بتنی و بتن هوشمند، در پست‌های قبلی اشاره شده است. اخیرا شرکت طراحی آلمانی  Studio 7.5 با شرکت پرینت سه بعدی XTreeE فرانسوی با هم همکاری کردند و به پرینت سه بعدی نیمکت بتنی با ساختار بافته‌شده در کمتر از ۱ ساعت پرداخته‌اند. برای نشان دادن اینکه چگونه تکنولوژی چاپ سه بعدی می‌تواند برای ساخت ساختارها به روش جدیدی به کار برده شود، بافت این نیمکت‌ها، بسیار قابل توجه است زیرا توانایی و قابلیت پرینتر سه بعدی را در معماری و ساخت سازه‌های بتنی نشان می‌دهد.

بافت پرینت سه بعدی نیمکت بتنی از نزدیک

بافت پرینت سه بعدی نیمکت بتنی از نزدیک

تجربه شرکت‌های  Studio 7.5 و XtreeE

Studio 7.5 با دیگر مواد پرینت سه بعدی در پروژه های قبلی کار کرده است اما با بتن کار نمی‌کرد، در حالی‌‌که XtreeE به طور گسترده با این مواد کار کرده است. بتن در لایه‌های جایگزین توسط سر ربات چاپ می‌شود، در یک نوسان موجی مداوم حرکت می‌کند و به آرامی لایه‌ها را تشکیل می‌دهد. طی این فرآیند، الگوی بافته شده، ایجاد می‌شود.

در فیلم زیر، پرینت بتن به صورت موجی ارائه شده است:

 

نیمکت‌ها، در گستره‌ متنوعی از اندازه‌ها و ارتفاع‌های مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند تا با تنظیمات مختلفی تولید شوند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند در شیوه‌های پویا همپوشانی داشته باشند و به هم متصل شوند. به گفته طراحان، این الگوی بافته شده به طور خاص برای نیمکت‌ها طراحی شده و قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است. از زمان راه‌اندازی نیمکت، این مواد توسط هنرمندان دیگر و شرکت هایی که با XtreeE کار می کنند استفاده می‌شود.

 

فرآیند تولید نیمکت‌های بتنی

سه نیمکت تولید شده در فضای باز از تکنولوژی و تجهیزات XtreeE استفاده کرد و از طریق یک ربات سه بعدی در شش محور پرینت شدند، این دستگاه، می‌تواند مواد بتنی و رسی را با دقت بسیار بالا چاپ کند.

پرینتر سه بعدی در حال تولید بافت موجی شکل

پرینتر سه بعدی در حال تولید بافت موجی شکل

نمونه اولیه تولید شده از نیمکت بافته شده فقط در ۵۲ دقیقه چاپ شده بود. هنگام آزمایش، ساختار بتن جامد ۱۸۱ کیلوگرم (۴۰۰ پوند) وزن داشت که وزن قابل توجهی است. این نیمکت، با ظاهری U شکل به اندازه کافی زیبا و ساده است. اگر چه با بررسی بیشتر و دقیق‌تر، ساختار بافته‌شده قابل مشاهده است. ارتفاع و فرکانس ساختار موجی شکل منظم، ثبات مطلوبی را فراهم می‌کند.

نیمکت پرینت سه بعدی شده با بافت موجی و U شکل

نیمکت پرینت سه بعدی شده با بافت موجی و U شکل

مزایای استفاده از پرینت سه بعدی در تولید نیمکت بتنی

نیمکت‌های پرینت شده، در مقایسه با مقدار مورد نیاز بتن در فرم قالب با کمترین مقدار بتن ساخته شده است که این امر انتشار کربن را در تولید بتن، کاهش می‌دهد. به این ترتیب، به جای استفاده از قالب و تهیه نیمکت، اما این نیمکت‌ها به طور مستقیم با استفاده از پلت‌فرم پرینت سه بعدی صنعتی روباتیک XtreeE (که یک سیستم تغذیه بتنی مخصوص و سر چاپ را ادغام می کند) ساخته شده است. نیمکت بسیار سبک تر از آن است که می توانست در بتن جامد باشد، و این الگو نقش مهمی در زیبایی شناسی نیمکت بازی می کند.

سه نیمکت پرینت سه بعدی شده با بافت موجی و U شکل

سه نیمکت پرینت سه بعدی شده با بافت موجی و U شکل

Studio 7.5، نیمکت‌های چاپ سه بعدی شده خود را که از مواد محلی ساخته شده است، به طور منظم ساخته است. برای مثال، محصولات جانبی سنگ چخماق می‌تواند بازیافت شود و برای ایجاد مخلوط بتن‌های محلی (با هزینه پایین‌تر) استفاده شود. یکی دیگر از مزیت‌های اصلی استفاده از مواد محلی، یکپارچگی ظاهری با محیط زیست است: رنگ و مواد منعکس کننده زمینه طبیعی و ترکیب آن با فضا، منحصر‌به‌فرد است، که نهایتا منجر به طراحی نیمکتی خواهد شد که بافت آن با محیط زیست یکنواخت و هماهنگ است.

نیمکت پرینت سه بعدی شده در فضای باز

نیمکت پرینت سه بعدی شده در فضای باز

این روش سریع و موثر برای ساخت نیمکت‌ها و سایر ساختارهای مشابه، برنامه‌ریزان شهری را قادر می‌سازد تا «زمان تولید، وزن و هزینه را پیش‌بینی کنند» و به این ترتیب شفافیت بیشتری را با مشتریان و سهام‌داران فراهم می‌کند.

پرینت سه بعدی نیمکت بتنی

پرینت سه بعدی نیمکت بتنی

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران