پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت بافندگی دختر و ماشین

یکی از صنعت‌های مورد توجه افراد، صنعت لباس و پوشاک است. در این صنعت، برخی از مشتریان طرح‌های خاصی مدنظر دارند و تمایل دارند با بهترین کیفیت، کمترین ضایعات و مطابق با طرح مورد نظرشان آن را در اختیار داشته باشند. ۱۲ سال پیش Rosanne van der Meer و Annelie Ansingh، طراحان هلندی در آکادمی طراحی همدیگر را ملاقات کردند. دوستی و اشتیاق مشترک آن‌ها به ایجاد یک شرکت به نام  The Girl and the Machine، منجر شد. فعالیتی که دختر و ماشین انجام می‌دهد، بسیاری از طراحان مد پرینت سه بعدی و استارت‌آپ‌ها برای آن تلاش می‌کنند، لباس تولید شده از تکنولوژی چاپگر سه بعدی هم جذاب است و هم قابل پوشیدن.

پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت بافندگی دختر و ماشین

پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت بافندگی دختر و ماشین

این شرکت، از یک تکنیک بافندگی سه بعدی استفاده می‌کند و برای هر لباسی یک کد منحصر به فرد، به کار می‌برد. این شرکت، برای هر مشتری به صورت سفارشی شده و شخصی، بدون اینکه دو قطعه به هم شبیه باشند، می‌توانند لباسی را طراحی و تولید کنند. پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت بافندگی دختر و ماشین، یکی از نمونه‌های خاص تکنولوژیچاپ سه بعدی است.

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

دلیل استفاده از پرینت سه بعدی در تولید لباس

بنیان‌گذاران شرکت بافندگی دختر و ماشین، بر این باورند که می‌توانند نظر مشتریانشان را جلب کنند و طرح‌هایی را که مدنظر دارند به خوبی تولید کنند به گونه‌ای که دقیقا با طرح خاص‌شان مطابقت داشته باشد و به این ترتیب، میزان قابل توجهی از ضایعات لباس حذف می‌شود و در نتیجه نارضایتی مشتریان به طور کلی از بین می‌رود.

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

به گفته یکی از طراحان”از آن‌جایی که ما همدیگر را در آکادمی طراحی ملاقات کردیم، درباره این ایده صحبت کردیم، که بهترین لباس باید چه عملکرد و خصوصیت خاصی داشته باشد؟ به خصوصیاتی مانند داشتن جنسی از پوست حیوانات، تمایز، انعطاف پذیری، سازگاری با محیط زیست، پایدار ی و مناسب بودن رسیدیم؛ حال ما با استفاده کردن از سیستم خیاطی دیجیتالی‌مان می‌توانیم تمام این ویژگی‌ها را ارائه دهیم.” و اشاره کردند که “آینده مد در مورد کیفیت بیشتر و ضایعات کمتر است زیرا این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی ساخته شود و ما معتقدیم آینده مد، این‌گونه است. ”

نمونه ای از لباس پرینت سه بعدی شده

نمونه ای از لباس پرینت سه بعدی شده

نمونه‌ای از فعالیت این شرکت، در فیلم زیر قابل مشاهده است:

فرآیند پرینت سه بعدی لباس

“کد گره” اصطلاحی است که طراحان برای الگوهای منحصر به فرد از آن استفاده می‌کنند و طراحی سه بعدی آن‌ها را انجام می‌دهند و سپس به وسیله پرینتر سه بعدی تولید می‌شوند. برای ایجاد یک طراحی کاملا مناسب از داده‌ها، اندازه گیری‌ها و سایر اطلاعات مربوط به هر مشتری، از جمله سن، وزن، اندازه یقه و اندازه قفسه سینه استفاده می‌کنند و در آینده، قصد دارند از اسکنرهای سه بعدی بدن برای دقت بیشتر استفاده کنند. این دستگاه هر لباسی را به صورت یک تیکه پرینت می‌کند و لباس‌های نرم و راحتی را ارائه می‌دهد.

در فیلم زیر، نماهایی در مورد استفاده از اسکنر سه بعدی و فعالیت‌های شرکت نشان داده شده است:

مزایای استفاده از پرینت سه بعدی لباس

موسس شرکت دختر و ماشین اشاره کرد که”برای ما، کیفیت در واقع دوام، سبک مناسب و سلیقه منحصربه‌فرد و شخصی است، به علاوه؛ تولید معتبر براساس انتخاب‌های آگاه مصرف‌کننده معنی می‌دهد. ” وی اظهار داشت که “در سال ۲۰۱۴، ما با استفاده از دستگاه چاپگر سه بعدی برای تولید فوق‌العاده شخصی، با استفاده از یک ماشین بافندگی سه بعدی، طراحی کل لباس را آغاز کردیم.

پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت بافندگی دختر و ماشین

پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت بافندگی دختر و ماشین

با تولید لباس بر اساس درخواست شخصی می‌توان میزان لباس‌هایی را که به طور غیر ضروری تولید می‌شود، هرگز فروخته نمی‌شوند، یا خارج از فصل تولید می‌شوند را کاهش دهیم و از بین ببریم. ”

The Girl and the Machine، دو مدل لباس را ارائه می‌دهد: لباس‌هایی با ظاهری زیبا و ظریف، یک ژاکت یقه‌دار گره‌دار و یک ژاکت معمولی.

 یک ژاکت یقه‌دار گره‌دار و یک ژاکت معمولی حاصل از پرینتر سه بعدی

یک ژاکت یقه‌دار گره‌دار و یک ژاکت معمولی حاصل از پرینتر سه بعدی

جالب است که این شرکت، تنها به تولید لباس‌های روزمره می‌پردازد. بافندگی سه بعدی، تکنیک نسبتا معمولی نسبت به استفاده از چاپ سه بعدی در بافندگی است، اما از همان نوع نرم افزار و مفهوم استفاده می‌کند و امکان استفاده از خلاقیت کاملا منحصر به فرد و متناسبی را فراهم می‌کند. دختر و ماشین، به این تکنولوژی به عنوان یک اثر جذاب نگاه می‌کند. استفاده از این روش، کیفیت در اولویت قرار دارد، به محیط زیست کمک کرده و در جلب رضایت مشتری بسیار موثر است.

نمونه هایی از پرینت سه بعدی لباس

نمونه هایی از پرینت سه بعدی لباس

در فیلم زیر، پرینت سه بعدی لباس توسط شرکت دختر و ماشین نشان داده شده است که روش کار، کیفیت کار، سرعت عمل و توجه به مشتری همگی در آن قابل مشاهده است:

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران