پرینت سه بعدی قطعات یدکی خودرو: احیای ماشین های کلاسیک

پرینت سه بعدی در حال حاضر به طور گسترده ای در صنعت خودروسازی استفاده می شود. خودروسازهای چندملیتی زیادی مثل فورد، آئودی و …. برای نمونه سازی، ماشین کاری و پرینت قطعات یدکی خودرو های خود از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند. یکی از بخش هایی که به سرعت در حال رشد است ساخت قطعات نهایی برای استفاده مستقیم در خودروها است. همچنین بخش دیگری از صنعت پرینت سه بعدی خودرو بر روی ماشین های کلاسیک تمرکز کرده است. پرینت سه بعدی به راحتی امکان ساخت قطعات یدکی را برای تعمیر و احیای ماشین های کلاسیک فراهم می کند.

برای نمونه خط تولید پورشه مملو از خودروهای کلاسیکی است که در تیراژهای خیلی پایینی تولید شده اند. ساخت قطعات یدکی این خودروها با روش های سنتی ساخت می تواند بسیار هزینه بر باشد. هزینه های انبارداری این قطعات نیز می تواند از صرفه ساخت آنها بکاهد.

سفارشی سازی قطعات با استفاده از پرینتر سه بعدی- به خصوص پرینترهای سه بعدی پودری فلز و پلاستیک- راه حلی است که این مشکلات را از سر راه برمی دارد.  پورشه حتی یک زیرمجموعه برای زنده نگاه داشتن خودروهای کلاسیک خود با عنوان “پورشه کلاسیک” به مجموعه خود اضافه کرده است.

پورشه کلاسیک

پورشه کلاسیک

پرینت سه بعدی قطعه های خودروهای کلاسیک مختص کمپانی های خودروسازی بزرگ نیست، علاقمندان زیادی هم برای احیای ماشین های کلاسیک خوداز این روش استفاده می کنند. تولید قطعه با پرینتر سه بعدی هزینه اولیه ساخت ندارد و به سرعت انجام می شود که موجب صرفه ساخت قطعه حتی برای مصرف کننده خانگی می شود.
Jay Leno، مجری سابق تلویزیون که گفته می شود یک کلکسیون ۵۰ میلیون دلاری از خودروهای کلاسیک دارد هم به این مشکل برخورده. او از نرم افزار Rapidform شرکت ۳DSystems برای اسکن مدل ها و پرینت سه بعدی قطعات یدکی خودروهای خود استفاده می کند.

برای پرینت سه بعدی قطعات یدکی معمولا ابتدا اسکن می شوند

برای پرینت سه بعدی قطعات یدکی معمولا ابتدا اسکن می شوند

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران