پرینت سه بعدی غذا (سوشی با ساختاری عجیب)

با پیشرفت تکنولوژی، تقریبا هیچ چیزی غیرممکن به نظر نمی‌رسد، حتی زمانی ممکن است افراد بتوانند به سادگی وعده‌های غذایی خود را انتخاب، دانلود و پرینت کنند. که در این بین، شرکتی تحت عنوان “Open Meals” در حال محقق کردن همچین آینده‌ای است.

پرینت سه بعدی غذا (سوشی با ساختاری عجیب)

پرینت سه بعدی غذا (سوشی با ساختاری عجیب)

نمونه‌های تولید شده از شرکت Open Meals، به خوبی می‌تواند دید گسترده‌ای از داده‌های متنوعی از تولید مواد غذایی را انتقال دهد؛ این شرکت، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای برای توسعه پرینت سه بعدی غذا از جمله سوشی با ساختاری عجیب دارد.

پرینت سه بعدی غذا (سوشی با ساختاری عجیب)

پرینت سه بعدی غذا (سوشی با ساختاری عجیب)

شرکت ژاپنی Open Meals

Open Meals، در واقع پروژه‌ای نوآورانه می‌باشد که در صنعت غذا انقلاب ایجاد کرده است. مفهوم سوشی‌های چاپ سه بعدی شده که به کاراکترهای ۸ بیتی شباهت دارند ممکن است به نظر بسیار عجیب‌و‌غریب باشند و احتمالا ممکن است مصرف‌کنندگان انتظار نداشته باشند با همچین غذایی مواجه شوند.

سوشی‌های چاپ سه بعدی شده با کاراکترهای 8 بیتی

سوشی‌های چاپ سه بعدی شده با کاراکترهای ۸ بیتی

شرکت ژاپنی Open Meals، مواد غذایی حاصل از پرینت سه بعدی را روی صفحه سایت خود قرار داده است. به این ترتیب، اگر فردی مایل به خوردن سوشی حاصل از پرینتر سه بعدی باشد که ظاهری شبیه به یک بازی ویدئویی ۸ بیتی دارد، می‌تواند از این سایت استفاده کند.

در فیلم زیر، نحوه‌ی استفاده از تکنولوژی چاپگر سه بعدی برای تولید سوشی نشان داده شده است:

همکاری شرکت‌های مختلف برای پرینت سه بعدی سوشی

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید سوشی، با همکاری بین دانشگاه یاماگاتا در ژاپن، شرکت بازاریابی dentsu، سازنده قطعات خودرو Denso و شرکت فیلم Tohokushinsha، تکمیل شد. و SXSW در Austin تگزاس که خدمات پرینت سه بعدی متفاوتی را از جمله ساخت یک خانه کم هزینه در کمتر از یک روز و پرینت سه بعدی نمونه اولیه عینک آفتابی AR، توسط شرکت Bose  ارائه داده است، از سوشی پرینت سه بعدی شده رونمایی کرد.

دید کلی از تولید سوشی پرینت سه بعدی شده

دید کلی تصویری از تولید سوشی پرینت سه بعدی شده

و پس از آن، غذای دیجیتالی چاپ سه بعدی شده را راه‌اندازی کردند، کار شگفت‌انگیز این شرکت علاوه بر ارائه سوشی‌های پرینت سه بعدی شده، ارائه آن‌ها به شکل ۸ بیتی می‌باشد.

نحوه تولید سوشی پیکسلی

شرکت وعده‌های باز، با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی، غذای پیکسلی تولید کرده است که پس از طراحی سه بعدی، با استفاده از یک بازوی رباتیک برای ذخیره کردن بلوک‌های کوچک خوراکی (یا پیکسل‌ها) و تولید مواد غذایی با ساختمانی از پیکسل استفاده می‌کند. هر پیکسل کوچک از یک ژل خوراکی ساخته شده است که با طعم‌های خاص، رنگ‌ها و حتی مواد مغذی خاصی تزریق می‌شود.

در فیلم زیر، نحوه‌ی عمل این ربات نشان داده شده است:

پلت‌فرم دیجیتالی مواد غذایی

Open Meals، یک پلت‌فرم دیجیتالی غذایی است که شکل‌های مختلف و سبک‌های غذایی متنوعی مانند سوشی را تولید کند. این شرکت در وب‌سایت خود اشاره می‌کند: “براساس اطلاعات ارسال شده از توکیو، بازوی رباتیک، سوشی‌های پیکسل مکعبی شکلی به “صورت ژل خوراکی در ابعاد ۵ میلی‌متری تولید می‌کند. بازوی روباتیک سوشی درست مثل یک آشپز حرفه‌ای سوشی عمل می‌کند

تولید سوشی‌های پیکسلی از طریق بازوی رباتیک

تولید سوشی‌های پیکسلی از طریق بازوی رباتیک

استفاده از پرینت سه بعدی برای رژیم غذایی فضانوردان

با توجه به گفته شرکت، مبنی بر اینکه: “ما مطمئن نیستیم که آیا سوشی‌های پرینت سه بعدی شده همانند سایر مواد غذایی می‌تواند در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر؟ اما از تکنولوژی پرینت سه بعدی، ممکن است در برنامه‌های مختلف برای تنوع رژیم غذایی فضانورد استفاده شود.”

استفاده از پرینت سه بعدی برای رژیم غذایی فضانوردان

استفاده از پرینت سه بعدی برای رژیم غذایی فضانوردان

تلاش شرکت در جهت بهبود کیفیت مواد غذایی

در حال حاضر، Open Meals در جهت بهبود کیفیت مواد غذایی حاصل از پرینت سه بعدی تکنولوژی پرینت سه بعدی در حال فعالیت و تلاش است. به عنوان نمونه، بهبود تولید پیکسل‌های ژل خوراکی کوچکتر (به این معنی که با کوچک شدن آن‌ها ممکن است همیشه زیبایی پیکسل‌های ۸ بیتی وجود نداشته باشند) با طعم‌های تزریق شده متنوع.

چاپ سه بعدی سوشی به صورت پیکسل

چاپ سه بعدی سوشی به صورت پیکسل

با استفاده از چاپگر سه بعدی مواد غذایی به صورت پیکسل، می‌توان از طریق به حداقل رساندن اندازه پیکسل‌های ژل خوراکی و بهبود طعم‌های آن، در جهت بهبود کیفیت آن اقدام کرد. این شرکت، بیان کرد، سیستم تولیدی غذا از طریق خدمات شبکه‌های اجتماعی سفارش را دریافت کرده و پس از انتخاب آن، غذا تولید شده و به مقصد ارسال می‌شود.

سفارش و پرینت غذا در سایت شرکت

سفارش و پرینت غذا در سایت شرکت

ثبت اختراع این نوع مواد غذایی

سیستم ثبت اختراع در حال حاضر، چیزی بیشتر از چاپ مواد غذایی به صورت پیکسل را ثبت کرده است، نرم‌افزاری که پشت این فناوری قرار دارد، بخش کاملی از تجربه پرینت سه بعدی مواد غذایی را ارائه می‌دهد.

وعده‌های غذایی ارائه شده توسط این شرکت

پایه مواد غذایی، که وعده‌های باز به عنوان اولین پلت فرم مواد غذایی دیجیتال جهان ادعا می کند، یک مخزن در حال رشد از مدل‌های متنوع مواد غذایی سه بعدی است که برای پرینت مواد غذایی به شکل پیکسل طراحی شده است.

پایه مواد غذایی

پایه مواد غذایی

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران