پرینت سه بعدی ساختمان

هشت استاد دانشگاه ETH زوریخ از طرف SNSF – بنیاد ملی علم سوییس – در حال همکاری با پارتنر های تجاری برای ساخت “خانه DFAB” هستند.این خانه اولین ساختمان جهان  است که طراحی ، نقشه کشی و ساخت آن، همه با ابزار و پروسه های دیجیتال و پرینت سه بعدی ساختمان انجام شده است.

با ربات هایی که دیوار می سازند و پرینترهای سه بعدی که قالب ها و ستون های سقف را می سازند، ساخت دیجیتال در معماری پیشرفت زیادی طی سال های اخیر کرده است.

ساخت دیجیتال ساختمان

ساخت دیجیتال ساختمان

در بخش ساخت دیجیتال بنیاد ملی علم سوییس، معمار ها،متخصص های رباتیک، دانشمندان مواد، مهندسان سازه و متخصص های پایداری از دانشگاه ETH زوریخ با همکاری پارتنرهای تجاری در حال به کار بردن چندین تکنولوژی دیجیتال جدید از جمله پرینت سه بعدی در ساخت این خانه هستند که برای اولین بار استفاده می شوند.

عملیات ساخت در NEST انجام می شود، ساختمان تحقیق و نوآوری ساخت، که با ساختار مدولاری که دارد برای آزمایش روش های جدید ساخت در شرایط واقعی استفاده می شود، ساخت “خانه DFAB” در این پلتفرم به تازگی آغاز شده است.

طراحی، نقشه کشی و ساخت دیجیتال

ویژگی خاص خانه DFAB این است که نه تنها، طراحی و نقشه کشی آن دیجیتال صورت گرفته بلکه ساخت آن هم عمدتا با روش های دیجیتال و عمدتا با پرینت سه بعدی انجام می شود.استادان ETH می خواهند ببینند که تکنولوژی دیجیتال در چه حد می تواند عملیات ساخت را پایدارتر و بهینه تر کند و پتانسیل های طراحی را بالا ببرد.

پرینت سه بعدی ساختمان

پرینت سه بعدی ساختمان

تجهیزات ساخت و پرینتر های سه بعدی به طور مستقیم با طراحی در ارتباط هستند و دیتای خود را مستقیم از نرم افزارهای طراحی می گیرند بنابراین دیگر نیازی به پلان های معمول فاز دو وجود ندارد.

از این ساختمان پرینت سه بعدی سه طبقه با زیربنای ۲۰۰ مترمربع تا تابستان ۲۰۱۸ به عنوان  فضای کار و زندگی محققان شرکت Empa and Eawag و محققان مهمان استفاده خواهد شد.

چهار شیوه ساختمان سازی جدید

در حال حاضر چهار شیوه جدید ساخت و ساز برای اولین بار در “خانه DFAB” اجرا می شوند.

عملیات ساخت با تکنولوژی “مولدِ  شبکه مِش” آغاز شد. نتیجه یک دیوار باربر بتنی با انحنا در دوجهت است که پلان باز طبقه همکف را شکل می دهد.  پس از آن یک “دال (اسلب) هوشمند” پرینت سه بعدی نصب می شود که برای ساخت آن از یک پرینتر سه بعدی بزرگ مقیاس با ماسه استفاده شده است.

ساختمان سازی جدید

ساختمان سازی جدید

برای نمای طبقه همکف از تکنولوژی “ریخته گری دینامیک هوشمند” استفاده می شود: یک سیستم رباتیک فرم دهی به بتن که می تواند نماهای بسیاردقیق بتنی ایجاد کند. دو طبقه بالایی با اتاق های مجزا در حال ساخت در “آزمایشگاه ساخت رباتیک دانشگاه ETH زوریخ” هستند و به صورت الوارهای چوبی پیش ساخته با ربات در محل نصب می شوند.

پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران