پرینت سه بعدی زیره کفش

یکی از فضاهایی که پرینت سه بعدی بیشترین تاثیر را در آن دارد، کفش است. در سال ۲۰۲۰گزارش ها و تحقیقات مختلفی در مورد پرینت سه بعدی کفش از جمله کمپین های Kickstarter و برند ها اصلی مانند نایک و آدیداس مشاهده کردیم. پرینت سه بعدی بدیهی است که از نظر کیفیت پرینت و ثبات مواد به نقطه عطفی در این زمینه رسیده است. از بسیاری جهات، تعجب آور است که پذیرش کفش های پرینت سه بعدی نسبتاً دیر به کار گرفته شده است. پاهای ما، بیشتر از بسیاری از شکل های دیگر بدن ما، دارای شکل منحصر به فردی هستند.  همه ما احتمالاً می توانیم به وفا دار ماندن به برخی از مارک ها اشاره کنیم فقط به این دلیل که شکل کفش آنها با شکل پای ما مطابقت دارد، صرف نظر از سبک یا رنگ کفش. همچنین به همین تعداد افرادی هستند که کفشی را بر اساس سبک یا رنگ انتخاب کرده اند حتی با توجه به آسیب و رنجی که به پای خود داده اند.

طول عمر کفش

کفش ها از نظر پوشش دومین نشانگر منحصر به فردی را دارند ،همچنین از مهمترین مسائل میزان پوشیدن آنها است. اکثر دوندگان توصیه می کنند کفش ها را بعد از ۸۰۰ کیلومتر (۵۰۰ مایل) تعویض کنید. بسته به میزان دویدن شما در هفته اغلب این بازه ی زمانی می تواند بین ۳ الی ۶ ماه  متغییر باشد. کفش هایی که به طور روزانه پوشیده می شوند اغلب قیمت چندان بهتری ندارند، ولی با توجه به میزان پوشیدن یک کفش میتوان بین ۱ الی ۲ سال آنها را تعویض کرد.

 

چشم انداز آینده کفش و پرینت منحصر به فرد 

کفش طبیعی ویلوفلکس ازشرکت  SLEM هلندی درنمایشگاه  GDS  در سال ۲۰۱۶ اولین ارائه دهنده کفش با کیفیت صنعتی با استفاده از خدمات پرینت سه بعدی بود. این شرکت بعنوان یکی از رهبران فکری در زمینه کفش است که در نزدیک شدن به هر دو مشکل  در تولید کفش یعنی منحصر به فرد بودن و دوام را در دستور تحقیقات و تولیدات خود قرار داده است و البته پیش قدم است. در سال ۲۰۱۵ ، آنها در نمایشگاه GDS Trade در دوسلدورف به عنوان تنها شرکتی که تولید کفش با کیفیت صنعتی را با استفاده از پرینت سه بعدی ارائه می دهدارائه شدند. در سال ۲۰۱۶ ، آنها می خواستند با پاسخ به این سوال که چگونه می توانیم کفش های خود را با پرینت سه بعدی سفارشی کنیم و جایگزینی پایدار برای تولیدات فعلی شود.

تولید کننده آلمانی ویلوفلکس، اولین رشته پرینت سه بعدی انعطاف پذیر جهان از مواد اولیه قابل کمپوست، آمده است. کمپین Kickstarter آنها در اواخر ۲۰۱۵ اولین بار بود که پرینت سه بعدی می تواند پایدار و انعطاف پذیر باشد – به این معنی که اولین نکته ای بود که می توان از آن برای تولید کفش استفاده کرد. در آماده سازی برای نمایشگاه تجاری ، SLEM یک سری کف کفش را در آزمایشگاه روندهای خود پرینت کرد و پرینت مستقیم روی پارچه را آزمایش کرد تا پتانسیل ترکیب طرح و پرینت سه بعدی را در یک مرحله تولید نشان دهد.

ویلو فلکس یک ماده آسان برای کار و پرینت و همچنین سایر رشته های انعطاف پذیر شیمیایی بود که ما با آنها کار می کردیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با BioInspiration برای بهبود دوام طولانی مدت مواد برای آماده سازی برای تولید هستیم. “تولید این زیره های کفش و تهیه محصولات منحصر به فرد در زمینه کفش سبب شده تا در مدت های اخیر نگاه بسیاری از ورزشکاران و تیم های ورزشی ، تولید کنندگان صنعتی و دستی و تمام مجموعه کفش و وابسته به آن معطوف خدمات پرینت سه بعدی در زمینه پرینت کفش و زیره  و قالب سازی آن باشد.

SLEM به عنوان چراغ راهنما 

نیکول ون اینتر ، مدیر خلاق این شرکت درباره ی کفش های تولید شده میگوید : تولید فعلی هنوز تنها به عنوان نمونه اولیه برای تأیید تنظیمات و بهترین شیوه های کار با مواد است. اما شکی نیست که مواد پایدار بخشی از پالت تولید کفش خواهند شد. SLEM به عنوان یک رهبر فکری در صنعت کفش شناخته می شود و استفاده اولیه از پرینت سه بعدی صنعتی و روباتیک برای تولید کفش آنها را در لیست محبوبین و مورد اقبال صنعت کفش قرار داده است. به همین دلیل است که تأکید آنها بر حرکت به سمت مصالح پایدار در سطح نمایشگاه جلب توجه کرده است.“BioInspiration بر این اساس استوار است که مواد پایدار می توانند جایگزین ها را برابر کرده و از آنها بی بهره باشند. کار با گروه های فکری آینده مانند SLEM به حرکت سوزن ادراک عمومی به سمت پذیرش کمک می کند. آزمایش با چشم انداز کلید پیشرفت است. “

نیکول وینتر در ادامه شرکت شان را اینگونه توصیف میکند :SLEM یک موسسه بین المللی نوآوری و آموزش در زمینه کفش است. این نام مخفف کلمه Shoes، Leather، Education، Museum است. ما یک برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت منحصر به فرد برای مبتکران کفش و طیف گسترده ای از دوره ها و کارگاه های کوتاه کوتاه را برای دانش آموزان و متخصصان ارائه می دهیم. برنامه های آنها همه بر اساس همکاری چهار ستون اصلی است: پیش بینی، طراحی، فناوری و تجارت. پیش فروش برنامه های تجاری و تجاری برای انواع دیگر صنایع مانند محصولات چرمی، مد و طراحی صنعتی مناسب است.آزمایشگاه روند SLEM در قلب همه فعالیتهای ما قرار دارد.

تحقیقات و تجزیه و تحلیل مداوم اطمینان می دهد که همه برنامه ها همیشه آخرین اطلاعات ارائه شده توسط متخصصان بصیر در این زمینه را ارائه می دهند. SLEM همچنین از طریق پروژه های سفارشی و (آنلاین) Seminars   ، اطلاعات و مشاوره در مورد مشتریان را در سراسر جهان ارائه می دهد.دفتر مرکزی SLEM در والویک، در جنوب هلند مستقر است ، اما شعبه ها و شرکت های وابسته در نیویورک، چین و ایتالیا نیز دارد.با توسعه سیستم های تولید کفش های پرینت سه بعدی ، رقابت مستقیم با روش های سنتی تولید و بازاریابی را فراهم می کند.مشارکت BioInspiration و SLEM نشان دهنده هم افزایی ناشی از تطبیق کیفیت طراحی ، نیازهای مشتری ، سفارشی سازی و آگاهی از محیط زیست است.

 

 

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران