پرینت سه بعدی تایر حاصل از چوب و لاستیک راهی برای بازیافت زباله و حفظ محیط زیست

شرکت Michelin، چشم‌اندازی از یک آینده‌ی کاملا متفاوت از تایر را بیان کرد. این شرکت امیدوار است که در دو سال آینده تایری از لاستیک به همراه چوب منتشر کند. علاوه بر این، شرکت امیدوار است که این تایر را با چاپگر سه بعدی تولید کند.

یک سال پیش Michelin چشم انداز خود را در مورد این ایده برای تایر پرینت سه بعدی شده منتشر کرد، که با هیاهوی بسیار زیادی مواجه شد اما هیچ صحبتی در مورد اینکه به عنوان یک بخش تولیدی واقعی باشد مطرح نشد.

در حال حاضر Cyrille Roget، مدیر ارتباطات علمی و نوآوری اظهار داشت که این تایرها، تولید شده‌ است و برای اولین بار در دو سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت و اضافه کرد که Michelin به مدت یک دهه قرار است که در توسعه تکنولوژی پرینتر سه بعدی در مورد تایر مشتق شده از چوب و لاستیک کار کند.

Cyrille Roget، مدیر ارتباطات علمی و نوآوری Michelin

Cyrille Roget، مدیر ارتباطات علمی و نوآوری Michelin

تایرهای چوبی

ممکن است در ابتدا به نظر احمقانه به نظر برسد اما غول فن‌آوری تایر فرانسه در مورد الاستومرهای ( پلیمری است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد) حاصل از چوب بسیار جدی است.

Roget در Michelin، گفت: “الاستومرهایی از تراشه‌های چوب جایگزین محتوای نفتی لاستیک قرار خواهد گرفت. ۸۰ درصد مواد در لاستیک‌ها از نفت استفاده می‌شود و ما بر روی پروژه‌ای با تراشه‌های چوبی فعالیت داریم و از مواد زائد موجود در صنعت چوب برای ایجاد الاستومرهایی که در تایرها به کار برده می‌شود، استفاده می‌کنیم و بر این باوریم که راه حل خوبی برای آینده است.”

وی عقیده دارد که در سال ۲۰۴۸، فقط ۲۰ درصد تایر، از نفت درست شده است و این امر می‌تواند موفقیت قابل توجهی را در این راستا ایجاد کند با توجه به اینکه Michelin بیش از ۱۶۶ میلیون لاستیک در سال تولید می‌کند. این شرکت هم‌چنین قادر خواهد بود این تراشه‌های چوب را از سراسر جهان دریافت کند که از این طریق هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

پرینت سه بعدی تایر حاصل از چوب و لاستیک

پرینت سه بعدی تایر حاصل از چوب و لاستیک

و از آن جایی که درختان در همه جا رشد می‌کنند. بنابراین این فرصت برای همه تولیدکنندگان فراهم می‌شود که برای تامین منابع از منابع محلی استفاده کنند زیرا آن‌ها قابل دسترس و تجدیدپذیر هستند. Michelin هم‌چنین در برزیل، در حال گسترش مزرعه‌ای از موز و کاکائو هستند که از آن‌ها در تولید تایر استفاده شود.

“این‌ها رویایی نیستند و در آینده ما اولین ماشین صنعتی را در سال ۲۰۲۰ خواهیم داشت و امیدواریم اولین تایر حاصل از چوب را در این سال داشته باشیم.”

متریال تایر حاصل از چوب و لاستیک

متریال تایر حاصل از چوب و لاستیک

همکاری با شرکت AddUp

این شرکت همچنین با AddUp وارد همکاری شد. AddUp، یک شرکت پیشرو در چاپ سه بعدی قطعات فلزی است. که چندین سال قبل از Michelin  فعالیت داشته است و در حال حاضر بیش از یک میلیون قطعه ساخته شده است، بنابراین AddUp، یک شرکت نمونه‌سازی نیست.

و جالب است که Michelin، شریک تولید سابق خود را برای تولید پلیمرهای چاپ سه بعدی انتخاب کرده است. بسیاری از ما تحت تاثیر قطعات فلزی AddUp  و ایمنی بالای آن قرار گرفته‌ایم و به این صورت، بخش‌ها و تعداد تولیدات AddUp برای بسیاری هم تعجب‌آور است که نمی‌دانستند Michelin از میلیون‌ها قطعات فلزی در تولید استفاده می‌کنند.

اخیرا سازندگان تایر، تایرها را در معرض آتش سوزی قرار می‌دهند که از نظر اخلاقی کار درستی نبوده و خطر ابتلا به سرطان را به دنبال خواهد داشت.

استفاده کاربردی از تایر پرینت سه بعدی شده

استفاده کاربردی از تایر پرینت سه بعدی شده

در واقع، به جای از بین بردن تایر و رینگ، امکان اینکه به محل‌های خاصی منتقل شده و بازیافت شوند فراهم می شود و به این صورت یک واحد بازیافت شود و به طور طبیعی بدون آسیب رساندن به محیط زیست

در فیلم زیر، مشکلات موجود در استفاده از تایرهای معمولی مانند ایجاد آلودگی هوا نشان داده شده است و در ادامه با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی و استفاده از تایر تولید شده از چوب و پلاستیک، به عنوان کمکی در راستای رفع این مشکل مطرح شده است:

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران