پرینتر سه بعدی و بیلبورد، ابزار و روشی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغ و ارائه‌ی برند

بیلبوردها، یکی از روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود و جزو رسانه‌هایی است که چندین قرن وجود داشته‌ است. با این حال استفاده از تکنولوژی‌های جدید باعث می‌شود، تبلیغات جاده‌ای روش جدیدی برای تبلیغات و بهبود کیفیت در زندگی ایجاد کند. به عنوان مثال، از پرینت سه بعدی گاهی اوقات برای تبدیل تابلوهای دو بعدی و نصب تابلوی سه بعدی پویا استفاده می‌شود. این تابلوها، در دید بیننده نقش بسیار موثری دارد. در ادامه، به پرینتر سه بعدی و بیلبورد، ابزار و روشی تبلیغاتی برای نمایش تبلیغ و ارائه‌ی برند استفاده می‌شود.

پرینتر سه بعدی و بیلبورد، به عنوان ابزاری برای نمایش تبلیغ و ارائه‌ی برند

پرینتر سه بعدی و بیلبورد، به عنوان ابزاری برای نمایش تبلیغ و ارائه‌ی برند

بیلبورد یا آگهی‌نما

بیلبورد یا آگهی‌نما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعت‌گران و عرضه‌کنندگان کالا می‌گذارد. در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده‌ است که بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.

بیلبورد یا آگهی‌نما

بیلبورد یا آگهی‌نما

بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی

امروزه آگهی‌نماها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آن‌ها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. اما در حال حاضر بیلبوردهایی مورد پسندتر هستند و در ذهن باقی می‌مانند که از ایده‌ای جدید استفاده کرده باشند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاه‌های مختلفی نسبت به هر آگهی‌نما داشته باشیم، اما این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.

بیلبورد یا آگهی‌نما

بیلبورد یا آگهی‌نما

Emporio Armani، خانه مد ایتالیایی

Emporio Armani، خانه‌ی مد ایتالیایی است که جدیدترین برند را ارائه می‌دهد. این برند، برای استفاده در تابلوهای حاصل از چاپگر سه بعدی برای تبلیغ محصولات مدرن و مد روز خود و با مشارکت استودیو عکاسی صنعتی ایتالیایی Colorzenit انجام می‌شود. شرکت‌های تبلیغاتی، با استفاده از تخصص بازاریابی و توانایی چاپ سه بعدی؛ چشم‌اندازهای تبلیغاتی را به نمایش گذاشتند. این امر، باعث می‌شود که مدل از دنیای واقعی در پوستر دیده شود و پرینتر سه بعدی و بیلبورد ارائه داده می‌شود.

شرکت تبلیغاتی Emporio Armani

شرکت تبلیغاتی Emporio Armani

پرینتر سه بعدی و بیلبورد، به عنوان ابزاری برای نمایش تبلیغ و ارائه‌ی برند

قطعات حاصل از پرینتر سه بعدی و بیلبورد موردنظر، شامل؛ یک کفش و یک پا می‌باشد که توسط چاپگر سه بعدی Massivit با فرمت بزرگ تولید شده است. متخصص چاپ سه بعدی، دو چاپگر سه بعدی، Massiver 1800 را با حجم ۱۴۵ × ۱۱۱ × ۱۸۰ سانتی‌متر و Massiver 1500 را با ظرفیت ۱۴۷ × ۱۱۷ × ۱۳۷ سانتی‌متر ارائه می‌دهد.

استفاده از تکنولوژی GDP در تهیه‌ی بیلبورد

هر دو دستگاه براساس تکنولوژی (Massive Gel Dispensing Printing (GDP، فعالیت دارند که یک فرآیند اختصاصی است و از نور UV استفاده می‌کند. اشیای بزرگ را با سرعت‌های بالای ۳۵ سانتی‌متر بر ساعت ایجاد می‌کند. این تکنولوژی که نیاز به پشتیبانی کمتری نسبت به سایر فرآیندهای چاپ سه بعدی پلیمری دارد، برای تولید کوتاه‌مدت و یا یکپارچه کردن قطعات بزرگ برای اهداف تبلیغاتی ایده‌آل است.

موارد مورد استفاده‌ در تهیه‌ی بیلبورد

کارشناسان Colorzenith در تهیه‌ی قطعات حاصل از چاپ سه بعدی تا کیفیت تبلیغاتی از طیف وسیعی از تکنیک‌های پس از پردازش و اتمام، از جمله پوشش، لاک زدن و نقاشی استفاده می‌کنند. طبق گفته‌ی کارشناسان شرکت “اشیای سه بعدی را می‌توان با تکنیک‌های بی‌شمار و موادی مانند: فیبر شیشه‌ای، چسب وینیل، بسته‌بندی ماشینی، گچ، پلی‌اورتان سفت و محکم و یا گسترش یافته، سازه‌ی فلزی، پوشش کروم، پلی استر مایع شفاف، پودر گرانیت، پودر سنگ مرمر، رنگ اپوکسی، رنگ پلیورا و مواردی دیگر تولید کرد. “

بزرگترین اپرای اروپا، La Scala در میلان

در اوایل سال جاری، Colorzenith 3D یک نسخه‌ی کلاسیک ایتالیایی با نام تجاری Lancia B24 را برای یک اپلیکیشن Don Pasquale به نمایش گذاشت و در بزرگترین اپرای اروپا، La Scala در میلان، ایتالیا به کار گرفته شد.

بزرگترین اپرای اروپا، La Scala در میلان

بزرگترین اپرای اروپا، La Scala در میلان

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران