نمونه هایی از کاربردهای پرینت سه بعدی در بازی

در دنیای شلوغ و پر هرج و مرج امروز، سرگرمی و بازی نقش بسیار مهمی در کیفیت زندگی افراد دارد. چه بازی‌هایی که به صورت جمعی انجام می‌شود چه بازی‌های کامپیوتری.

البته برخی معتقدند که به دلیل ظهور تکنولوژی و دور شدن افراد از هم، بازی‌های جمعی بهتر است چرا که باعث نزدیکی خانواده‌ها و افراد به هم می‌شود.اما بحث و بررسی این جنبه از موضوع، مدنظر ما نیست.

از آن‌جایی‌که کاربردهای پرینت سه بعدی، بسیار گسترده است مخاطبین گسترده‌ای را نیز دربرمی‌گیرد. و استفاده از تکنولوژی جدید “پرینت سه بعدی“، برای استفاده در هر دو نوع بازی جمعی و کامپیوتری، مناسب و کاربردی است. کاربرد پرینت سه بعدی در بازی، موضوع مهم و جذابی است.

یک قطعه کاربردی برای کنسول بازی Nintendo Switch

بین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی و هکرها، سالیان سال است که مشکلاتی وجود دارد.

هکرها، با استفاده از ابزارهای جدیدی می‌توانند کدهای خانگی را از کنسول‌ها استخراج کنند و شرکت‌های تولیدکننده بازی، از طریق به‌روز‌رسانی‌های سیستم عامل‌شان، مانع از سوءاستفاده‌ می‌شوند.

این فرآیندی است که به طور مستقیم از طریق چرخه عمر کنسول ادامه می‌یابد، با بازی‌های جدیدتر که از سیستم عامل جدیدتر استفاده می‌شود هکرها برای ادامه فعالیت‌شان بیشتر تلاش می‌کنند.

هکرهای نینتندو همواره از سخت‌ترین هکرهای این دسته بوده اند.

قطعه کاربردی برای کنسول بازی Nintendo Switch

قطعه کاربردی برای کنسول بازی Nintendo Switch

با این ابزار، پشتیبانی بازی، تقلب برنامه‌ها و انواع نرم‌افزارهای خانگی قابل هک است.

در حال حاضر، هک‌های زیادی از هر کنسول نینتندو انجام شده است، زیرا هک از این طریق، نرم افزاری نیست، بلکه در سخت افزار قرار گرفته و تنها راه هک کردن توسط تغییر سخت افزار داخلی سوئیچ است. RCM Joycon Jig برای نینتندو سوییچ یک ابزار هکر مناسب است.

مورد کاربردی Nintendo Switch

مورد کاربردی Nintendo Switch

یکی از خدمات پرینتر سه بعدی، ساخت قطعه Nintendo Switch، است که نمونه‌ای از آن در شرکت ۳dfast، از طریق چاپ سه بعدی با FDM،  با ضخامت لایه ۱۰۰ میکرون و تراکم داخلی ۱۰۰% ساخته شده است.

بازی Fortnite

این بازی، بسیار ماجراجویانه و شگفت‌انگیز است. به‌علاوه، ویژگی‌های جالبی دارد از جمله تعداد زیادی مکان جدید برای کشف وجود دارد و سلاح‌های جدید و حالت‌های خلاقانه‌ای برای لذت بردن و غافلگیری بازیکنان نیز وجود دارد.

این ژانر محبوب، بسیار پرطرفدار است و برخی از دوست‌داران این بازی، بسیار علاقه‌مندند که شخصیت‌های مورد علاقه‌شان را داشته باشند، و پرینتر سه بعدی این شرایط را امکان‌پذیر کرده است.

شخصیت پرینت سه بعدی شده

مدل سه بعدی شخصیت مورد نظر

شخصیت مورد نظر پرینت سه بعدی شده

شخصیت مورد نظر پرینت سه بعدی شده

پس از طراحی سه بعدی، مدل‌های سه بعدی، ساخت ماکت‌های شخصیت‌های بازی توسط پرینتر سه بعدی صورت می‌گیرد. که در زیر قابل مشاهده است:

شخصیت‌ پرینت سه بعدی

مدل سه بعدی یکی از شخصیت‌های بازی

شخصیت‌ پرینت سه بعدی

مدل سه بعدی یکی از شخصیت‌های بازی

در فیلم زیر صحنه‌هایی از این بازی قابل مشاهده است:

شطرنج هری پاتر

این بازی، براساس اولین مجموعه فیلم جادوگری هری پاتر، به نام “هری پاتر و سنگ جادو” ساخته شده است. که بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است، به خصوص صحنه‌ای از بازی که در آن “رون” دوست هری‌پاتر، خودش را قربانی می‌کند تا هری بتواند شاه سفید را شکست دهد.

البته این بازی، دقیقا براساس فیلم ساخته نشده و بخشی از نسخه نهایی آن بریده شده است.

شخصیت‌های شطرنج پرینت سه بعدی شده

مدل سه بعدی شخصیت‌های شطرنج هری پاتر

صحنه‌هایی از بازی این شطرنج قابل مشاهده است:

بازی بولینگ

این بولینگ کوچک، شش میله و یک توپ دارد و این نسخه کوچک را می‌توان به راحتی روی میز و یا کنار تخت قرار داد و بازی کرد.

این بازی برای بچه‌ها و بزرگسالان بسیار سرگرم‌کننده است.

پرینت سه بعدی بازی بولینگ در سایز کوچک

کاربرد پرینت سه بعدی در بازی بولینگ در سایز کوچک

بازی سرگرم‌کننده دزدی در عمارت

یکی از بازی های برادران پارکر است. یک بازیکن به عنوان دزد شناخته می‌شود و از عمارت دزدی می‌کند و باید تلاش کند دستگیر نشود. این بازی نیز از طریق پرینتر سه بعدی ساخته شده است.

بازی سرگرم‌کننده دزدی در عمارت

پرینت سه بعدی بازی دزدی در عمارت

بازی‌های زیادی وجود دارد که برای تولید آن‌ها از چاپگر سه بعدی استفاده شده است، که در فیلم زیر به طور خلاصه تعدادی از آن‌ها قابل مشاهده است:

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران