المپیک ریو و نمایش محصولات ورزشی پرینت سه بعدی

استحکام بالا، کنترل دما و تهویه مناسب اصلی ترین ویژگی های مورد نیاز در لباس های ورزشی است. اما امکان جدیدی که پرینت سه بعدی به امکانات ورزشکاران حرفه ای اضافه کرده است شخصی سازی محصول است.

المپیک ۲۰۱۶ ریو را می توان اولین رویدادی دانست که شرکت های تولید کننده محصولات ورزشی به صورت حرفه ای محصولاتشان را به جهان معرفی کردند.

اگر چه استفاده از پرینت سه بعدی سال ها به عنوان ابزاری کاربردی برای نمونه سازی اولیه محصولات در صنعت تولید کفش مورد استفاده قرار می گرفت، اما کم کم شاهد تولید محصولات نهایی با پرینترهای سه بعدی هستیم.

طراحی سه بعدی محصولات پرینت سه بعدی مطابق با بدن ورزشکار که با استفاده از اسکن سه بعدی امکان پذیر است باعث شده که ورزشکاران حرفه ای از این فناوری استقبال کنند.

شرکت NIKE در سال ۲۰۱۲ پتنتی را ثبت کرد که پیشرو بودنش را در صنعت ساخت کفش های شخصی سازی شده نشان می دهد. همزمان به رونمایی از دستگاه پرینتر سه بعدی HP که با تکنولوژی منحصر به فرد jet fusion کار می کرد شرکت NIKE اعلام کرد که قصد همکاری با HP برای تولید کفش های سه بعدی را دارد.

در المپیک ۲۰۱۶ ریو محصولات پرینت شده در رویدادی جهانی و معتبر خودنمایی کردند.

شرکت NIKE کفش سیلیکونی مخصوص دو و میدانی اش را که از الگویی فوق العاده برای ایجاد جریان هوا در اطراف پای ورزشکار استفاده می کند را به المپیک آورد.

شرکت Adidas لباس شنایی را عرضه کرد که با اسکن سه بعدی بدن شناگر تولید می شود و این امکان را فراهم می کند که لباس کاملا هماهنگ با فرم بدن ورزشکار تولید شود.

شرکت Assos برای دوچرخه سواران تیم آمریکا لباس پرینت سه بعدی تولید کرد

شرکت Brooks کفش دو و میدانی Hyperions را که با پرینت سه بعدی تولید کرده است را عرضه کرد.

در کفش های شخصی سازی شده پرینت سه بعدی متناسب با کف پای ورزشکار و محاسبه ی نیروها وارد شده، کفی کفش تولید می شود. بنابراین طراحی هر کفی با کفی دیگر کاملا متفاوت است.

استفاده از محصولات پرینت سه بعدی شده در یک رویداد ورزشی برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۶ ریو رخ داد که شرکت هایی که سال ها بر روی محصولات پرینت سه بعدی خود کار کرده بودند را به رقابتی جدی کشاند. این آغاز انقلابی است که در زمینه تولید لباس های شخصی سازی شده منتظرش بودیم.

خدمات پرینت سه بعدی 3DFAST

خدمات پرینت سه بعدی ۳DFAST

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران