اسکن و پرینت سه بعدی گوش

دختر ۹ ساله ای که از تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی برای دریافت گوش جدید خود تشکر خواهد کرد

بیمارستان رویال برای کودکان مریض در Edinburgh در حال استفاده از اسکن و پرینت سه بعدی سازگار با بدن برای ساخت گوش جدید برای آنیای ۹ ساله می باشد. آنیا با عارضه ارثی میکروتیا microtia زاده شده است. گوش راست آنیا کم رشد بوده که  در شنوایی او تاثیر گذار است.

اما با استفاده از اسکن و پرینت سه بعدی گوش جدیدی برای آنیا ساخته می شود. گوشی همانند گوش دیگر آنیا، که از غضروف قفسه سینه او گرفته شده- و با جراحی به بدن کودک اتصال پیدا خواهد کرد. گوش جدید قادر خواهد بود که شنوایی را در هر دو گوش ایجاد کند. دختر ۹ ساله و والدینش در حال مشاهده فرآیند وادامه ای امیدوار کننده از نتیجه هستند.

همانند بسیاری از کودکان ناتوان جسمی، آنیا کودکی قوی است:

همیشه وقتی توی مدرسه یه جور دیگه نگاهم می کنن نادیده می گیرم اما حالا از داشتن گوش جدیدم خیلی خوشحالم. این بسیار هیجان انگیزه و من نمیتونم منتظر بمونم. مادرش می گوید که آنیا وانمود می کند که شجاع است اما شکی در این نیست که گوش های مصنوعی در اعتماد به نفس او تاثیر دارد.

مادر آنیا می گوید: اصلاح گوش یک عملیات سخت است؛ اما به نظر میرسد که شانس انجام این کار در حال حاضر، با استفاده از اسکنر و پرینتر سه بعدی وجود دارد.

یک اسکنر دستی سه بعدی artec گوش راست آنیا را اسکن کرده است. پس از انجام اسکن متخصصان بیمارستان گوش چپ آنیا را با توجه به مدل سه بعدی اسکن شده ی گوش راستش می سازند.

سپس مدل سه بعدی برای پرینتر سه بعدی ارسال می شود. پرینتر سه بعدی یک کپی سخت پلاستیکی از اسکن می سازد. این مدل پرینت شده به عمل جدا سازی غضروف از قفسه سینه کمک زیادی می کند.

استوارت (مدیر پروژه) می گوید:

این کار به طور وسیعی باعث پیشرفت گروه کاری ما شده است. ما قادر به انجام برش های مصنوعی به شدت پیچیده هستیم، و می توانیم به درستی جزییات گوش طرف دیگر را به ایجاد کنیم.

آنیا سه عمل جراحی در پیش دارد. اولین عمل استخوان بندی گوش جدید را در زیر پوست کنار سر آینا خواهد گنجاند. عمل دوم گوش جایگزین را که از غضروف ساخته شده، در مکان مناسب نصب خواهد کرد. و در آخر، عمل سوم کانال گوش را باز خواهد کرد که در تمام مدت زندگی آینا بسته بوده است.

از نظر استوارت، این فقط یک شروع از پیشرفت های تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی است که می تواند در علم پزشکی توسعه یابد.

منبع: Nine-year-old girl to receive new ear thanks to 3D scanning and printing tech

اسکن و پرینت سه بعدی گوش

اسکن و پرینت سه بعدی گوش

 

اسکن و پرینت سه بعدی گوش

اسکن و پرینت سه بعدی گوش

خدمات پرینت سه بعدی 3DFAST

خدمات پرینت سه بعدی ۳DFAST

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران