استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت فولکس واگن

گروه آمریکایی فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد شاخۀ تحقیقات آزمایشگاهی الکترونیک خود در کالیفرنیا را گسترش دهد و برند آن را بازآفرینی کند. این کار را با یک ماشین مفهومی (concept car) که با پرینت سه بعدی ساخته شده است انجام می‌دهد. استفاده از پرینتر سه بعدی در فولکس واگن یک راه جدید برای گسترش استفاده از پرینت سه بعدی است.

فولکس‌واگن (به آلمانی: Volkswagen) (به صورت مخفف VW) شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن است. این گروه هم‌اکنون بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود. این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی، آدولف هیتلر بنا نهاده شد. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین شرکت تأسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است.

ماشین الکتریکی تایپ ۲۰ از یک میکروبوس تایپ۲ ۱۱ سال ۱۹۶۲ ساخته شده است. ودر ساخت فضای داخلی و خارجی آن از پرینت سه بعدی استفاده شده است. در توالی با ساخت این ماشین مفهومی نام شاخۀ تحقیقات آزمایشگاهی الکترونیک را به IECC تغییر داده اند که همان مرکز نوآوری و مهندسی کالیفرنیاست. و قرار است بزرگترین مرکز تحقیقاتی در خارج از آلمان باشد. با توجه به اینکه شرکت‌های مطرح خودروسازی مثل بنز و بی ام و … به استفاده از پرینتر سه بعدی در ساخت ماشین‌های خود روی آورده‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که پرینت سه بعدی نقش موثری در تعیین آیندۀ صنعتی جهان ایفا خواهد کرد.

«آینده گروه فولکس واگن در گرو میزان موفقیت در توسعه‌دادن تکنولوژی‌های جدیدی است که برای رسیدگی به نیازهای مشتریان ما طراحی شده‌اند.» اسکات کئو مدیر عامل و رئیس گروه آمریکایی فولکس واگن در این مورد اضافه می‌کند.

فولکس واگن ۱۹۶۲ تایپ ۱۱

مرکز مهندسی و نوآوری کالیفرنیا

تحقیقات آزمایشگاهی الکترونیک سابق که در سیلیکون ولی قرار دارد، بیست سال به عنوان کارگاه تحقیقات و نوآوری شرکت کار کرده است. و تعداد کارمندان آن از ۳ نفر در سال ۱۹۹۸ به بیش از ۱۸۰ مهندس، دانشمندان علوم اجتماعی، محققان و طراحان محصول رشد پیدا کرده است. این محل، مسئول بسیاری از تغییرات مهم در تکنولوژی ساخت وسیله نقلیه بوده است من جمله مسیریابی پیشبینی‌شده و صحبت‌کردن آنلاین. این ماشین مفهومی که تایپ ۲۰ نام دارد برای جشن‌گرفتن این نوآوری بیست ساله طراحی شده است. همانطور که گفته شد این شرکت در بیست سالگی خود در حال بازآفرینی برند و تغییر خود  است.

شرکت تازه رونمایی‌شدۀ IECC از دو بخش تشکیل خواهد شد: مرکز نوآوری کالیفرنیا یکی از سه شرکت متمرکز بر پروژه «فانوس دریایی» برای گروه برندهای فولکس واگن و مرکز مهندسی کالیفرنیا که روی ماشین متصل، اتاقک خلبانی هوشمند و رانندگی اتوماتیک و توسعه پروژه‌های پارک‌کردن متمرکز است.

اخیراً شرکت آئودی نیز به استفاده از پرینتر سه بعدی روی آورده است. آئودی که یک دپارتمان جدا برای پرینت سه بعدی قطعات منحصر به فرد تاسیس کرده است که شامل ابزار کمکی نیز می‌شود و برای کم‌کردن هزینه‌ها استفاده می‌شود. به علاوه فولکس واگن در شهر ولفسبورگ آلمان یک مرکز پیشرفته پرینت سه بعدی تاسیس کرده است که محل قرارگرفتن پرینترهای بسیار پیشرفته فلزی هستند.

استفاده از پرینتر سه بعدی در فولکس واگن

صندلی‌های ماشین فولکس واگن

استفاده از پرینتر سه بعدی در فولکس واگن

آینه کانسپت کار فولکس واگن

ماشین مفهومی تایپ ۲۰

این ماشین علاوه بر مجهزبودن به سیستم شناسایی بیومتریک و یک نمایشگر هولوگرافیک، از قطعات پرینت سه بعدی شده نیز استفاده کرده است. در طراحی این قطعات فولکس واگن با اتودسک همکاری کرده است تا دیزان خاص طبیعی خود را به ماشین پیوند بزنند. در این ماشین برای تولید رینگ تایر، پایه‌های آینه‌ها و فرمان  از پرینت سه بعدی کمک گرفته شده است. استفاده از این نوع طراحی خاص علاوه بر زیبایی وزن ماشین را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

نیکولای رایمر معاون ارشد IECC در این مورد می‌گوید:«تایپ ۲۰ یک مثال فوق‌العاده از این است که ما علاوه بر ارج‌نهادن به سنت‌ها و پیشینۀ خود، تلاش می‌کنیم تکنولوژی خود را بهبود ببخشیم. ما برای ورود به  فصل بعدی کارمان به عنوان IECC بسیار هیجان‌زده هستیم. ما می‌خواهیم به اختراع و طراحی نوآوری ادامه دهیم. نوآوری‌هایی که ماشین‌های فولکس واگن را مستقیماً با تکنولوژی جدید به آینده می‌برند.»

این ماشین علاوه بر چیزهای دیگر در نمایشگاه IECC به نمایش درخواهد آمد تا بیست سالگی این شرکت را در سیلیکون ولی جشن بگیرد.

برگردانی از ۳dprinting industry و ویکیپدیای فارسی

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران