برگزاری کارگاه آشنایی با کارکرد پرینترهای سه بعدی

صنعت پرینت سه بعدی روز به روز در حال پیشرفت است اما هنوز پرینترهای سه بعدی به عنوان یک تکنولوژی ناشناخته و دور از زندگی روزمره ی مردم به حساب می آیند. پرینت سه بعدی دریاچه ی گسترده و مرموزی است که هنوز بخش های زیادی از آن کشف نشده است. به جرئت میتوان گفت در حال حاضر در ابتدای مسیر انقلاب صنعتی جدیدی هستیم که با تئوری ساخت افزایشی آغاز شد و رفته رفته رشد کرد و در حال حاضر آماده است تا خود را به علاقه مندان و افراد پیشرو در نوآوری و صنعت معرفی کند. اگر شما هم از علاقه مندان به نوآوری و تکنولوژی های نوین هستید با ما همراه باشید.

آلتیمیکر، آزمایشگاه تعامل انسان و ربات، ۳DFAST

یکی از متداولترین روش های معرفی تکنولوژی های جدید برگزاری رویداد، ورکشاپ و دوره های جذاب و کاربردی است. در روز چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ در جهت افزایش سطح آگاهی مردم و گسترش مشارکت علاقه مندان به تکنولوژی های نوین در صنعت پرینت سه بعدی یکی از کارگاه های جذاب و کاربردی در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

این کارگاه توسط یکی از برترین تولیدکنندگان پرینترهای سه بعدی، شرکت هلندی آلتیمیکر با همکاری آزمایشگاه تعامل انسان و ربات  دانشگاه تهران و مجموعه ی ۳DFAST برگزار شد. هدف از این کارگاه آشنایی بیشتر دانش پژوهان با موضوعات و چالش های پرینترهای سه بعدی بود.

الفبای پرینت سه بعدی

برای وارد شدن به صنعت پرینت سه بعدی یا آشنایی تخصصی با این صنعت در گام اول باید با تکنولوژی های پرینت سه بعدی آشنا شوید. در این رویداد این بحث به صورت کامل پوشش داده شد. تمامی تکنولوژی های اصلی پرینت سه بعدی یعنی FDM, DLP, SLA, SLS, Binderjet, Polyjet, SLM و چند تکنولوژی دیگر به صورت کامل بررسی شدند.

کسب و کار سه بعدی خود را داشته باشید!

بعد از بررسی تکنولوژی های پرینت سه بعدی نوبت به کاربردها و فرصت های این صنعت نوین رسید. چیزی که بسیاری از شرکت کنندگان را به وجد آورد و ماهیت واقعی پرینت سه بعدی که باید به آن سمت برویم را آشکار کرد.

کاربردهایی در حوزه های معماری، هنر و طراحی، زیورآلات، پزشکی و دندانپزشکی، هوافضا، صنعت اتومبیل سازی، مد و فشن و صنایع غذایی باعث شده است که پرینت سه بعدی جذابیت بی حد و مرزی داشته باشد و همواره نقاطی بکر برای اکتشاف در آن باشد.

در کنار این کاربردها فرصت هایی به وجود آمده تا علاقه مندان به پرینترهای سه بعدی که روحیه کارآفرینی مناسبی دارند بتوانند کسب و کارهای خودشان را راه اندازی کنند. حوزه هایی همچون طراحی سه بعدی، ساخت پرینترهای سه بعدی و مدل های سه بعدی خلاقانه برای فروش، ارائه خدمات پرینت سه بعدی به مشتریان این محصول و بسیاری از فرصت های دیگر آماده است تا تعداد عظیمی از علاقه مندان را مشغول به کار کند و برای آنها جریان های مالی مناسبی ایجاد کند.

در این مسیر با ما همراه باشید

آمارها نشان میدهد که رشد صنعت پرینترهای سه بعدی در چند سال اخیر به طرزی چشمگیری رشد کرده است اما این رشد در مقابل آنچه که در چند سال پیش رو خواهیم دید بسیار اندک است. پیش بینی ها نشان می دهد تا حجم این صنعت به تا سال ۲۰۲۰ به سه برابر مبلغ کنونی برسد. حجم بازار پرینت سه بعدی در سال ۲۰۱۶ معادل ۷ میلیارد دلار بود و تا سال ۲۰۲۰ به ۲۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

۳DFAST به عنوان اولین پلتفرم جامع پرینت سه بعدی در ایران از شما دعوت میکند تا در مسیر این رشد با ما همراه باشید. ورکشاپ های تکمیل کننده ی دانش شما برای طراحی سه بعدی، ساخت یا استفاده از پرینترهای سه بعدی و تولید مدل های سه بعدی خلاقانه و پرکاربرد و راهکارهای فروش و کسب درآمد از این طریق به زودی آغاز میشوند و با افتخار آماده ی حضور شما عزیزان و علاقه مندان به نوآوری ها و صنایع پیشرو هستند.

برای اطلاع یافتن از برنامه این ورکشاپ ها، همکاری در برگزاری، ایجاد فروشگاه در وبسایت ۳DFAST.ir، همکاری در طراحی یا خدمات پرینت با ما تماس بگیرید.

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران