تکنولوژی پرینت سه بعدی SLS

نحوه پرینت در تکنولوژی SLS

پرینت سه بعدی  SLS با تاباندن اشعه  لیزر و ذوب و جامد کردن لایه به لایه ماده پودری ، قطعه نهایی را می سازد.این پرینترها دو سینی ساخت دارند که “پیستون” نامیده می شوند. هنگام شروع پروسه پرینت، یک لیزر اولین لایه قطعه را روی پودر می اندازد. این عمل پودر را به طور انتخابی ذوب می کند.

پرینت سه بعدی SLS

پس از جامد شدن لایه، سینی ساخت کمی به سمت پایین حرکت کرده و سینی دیگر که حامل پودر است کمی به بالا حرکت می کند و یک غلطک لایه جدیدی را روی قطعه قرار می دهد.با تکرار این پروسه، با ذوب و انجماد مکرر و قرارگرفتن لایه ها روی یکدیگر، حجم نهایی شکل می گیرد.

تکنولوژی SLS بیشتر برای کاربردهای صنعتی پرینت سه بعدی استفاده می شود، با این حال به تازگی مدل های رومیزی این نوع از پرینترها نیز به بازار آمده اند و پیشبینی می شود که به زودی این تکنولوژی فراگیرتر شود. مواد اولیه مورد استفاده پرینتر سه بعدی SLS انواع مختلف پلاستیک مثل پلی آمید(نایلون) ها،پلی استرن ها و الاستومرهای ترموپلاستیک می باشند.

تکنولوژی SLS به صورت گسترده برای ساخت نمونه ها و قطعات کاربردی و همینطور برخی محصولات نهایی استفاده می شود.

برترین ویژگی این پرینترها آزادی کامل در طراحی است، پودر اضافی ذوب نشده مانند ساپورت عمل می کند و امکان ساخت قطعات پیچیده را بدون نیاز به سازه ساپورت فراهم می کند.در مقابل زمان بیشتری صرف تمیزکاری و درآوردن محصول نهایی پس از پرینت می شود.

پرینت سه بعدی sls

پرینت سه بعدی sls

 

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران